dijous, 3 d’abril del 2008

A propòsit dels 25 anys de Ràdio Sarrià (87.6)

Fa escassament un mes celebràvem, amb un reportatge al diari El Punt i un article al Diari de Girona, d'un servidor (l'acte institucional i/o cívic, si es preveu, és de suposar que ja vindrà...) els 25 anys de la independència de Sarrià de Ter. I amb la independència va venir la ràdio, l'emissora municipal, Ràdio Sarrià.

Per celebrar els 25 anys Ràdio Sarrià emetrà aquest dissabte 5 d'abril un programa especial de 12 hores d'emissió, on hi passaran molts dels qui al llarg d'aquests anys han fet ràdio: impulsors, creadors, locutors, convidats, tertulians, col·laboradors... una llarga llista entre els quals tinc el modest honor de ser-hi. La Neus Mercader aquests dies va de bòlit, preparant aquest programa espacial...

Entre els anys 2001 i 2004 vaig estar en antena amb el programa Ball Volat, dels Amics dels Gegants de Sarrià de Ter. Aleshores jo formava part d ela junta dels Gegants de Sarrià de Ter i el programa em permetia fer dues coses alhora: ser actiu a la colla (jo mai he estat geganter, he carregat gegants, tampoc músic... qui sap, potser d'aquí un temps), més enllà de la feina dins la junta, i fer ràdio, una de les meves passions. La base del programa era la música, sobretot música tradicional i popular, també música infantil, majoritàriament catalana i dels Països Catalans, amb incursions d'altres estils musicals. Hi havia seccions fixes o flexibles, com l'agenda de la colla, entrevistes, col·laboracions, lectura de textos, de poemes, de faules... S'emetia els divendres al vespre i solia ser d'una hora.

La meva activitat política, l'agenda massa plena i la necessitat de conciliar van fer-me decidir deixar de fer el programa... qui sap, potser algun dia hi torno... alguna idea ronda pel cap...
De ràdio ja n'havia fet abans, a Ràdio Salt. Un bon amic, en Daniel Mundet, a principis dels '90 va començar a fer un programa de música, Això és Rock!, els diumenges al vespre. Un dia m'hi va convidar per fer un especial de Led Zeppelin, de la mateixa manera que a un altre amic comú, en Pau Planas (... efectivament, premi!. En Pau Planas que ha escrit La Nau!), el va convidar per Pink Floyd. En Dani és un gran fan de Queen.

A partir d'aquí vam començar a fer un programa a tres bandes, sense massa guió previ, on cada un de nosaltres anava punxant la música que portava i anàvem comentant la jugada. A vegades érem tres, a vegades dos, a vegades un... Van ser uns sis anys, fins que l'any 1998 vam deixar-ho.

La primera vegada que tinc consciència de trepitjar Ràdio Sarrià va ser a finals de l'any 1988, anant a veure una de les col·laboradores d'aleshores, quan l'emissora era al Pla de l'Horta, l'Anna Ma Caminero, la meva primera xicota seriosa, per bé que no vam arribar als quatre mesos. L'Anna Maria va fer ràdio en altres emissores com a locutora...

Possiblement res de tot això és casual: els meus pares, en Just M. Casero i la Maria Mercè Gumbau, també feien ràdio, als anys '60, a Ràdio Popular de Figueres...

Ràdio Sarrià celebra els 25 anys amb 12 hores d'emissió aquest dissabte; entre 2/4 de 12 i les 12 recordarem el Ball Volat... I ja tindrem ocasió, més endavant, de parlar de la ràdio del futur...

Visca la ràdio!. Per molts anys Ràdio Sarrià!.
------------------------------
pd1: Radio Ga-Ga. The Queen



pd2: Buggles - video killed the radio star live 2004


pd3: REM - Radio Free Europe


pd4: Transmission - Joy Division


pd5: MARIA CINTA - RADIO CAPVESPRE


pd6: RADIO FUTURA-VENENO EN LA PIEL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada